Uwaga:
Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
HankookKinergy Eco 2 K435 155/80 R13 79T 4PR SBL
Hankook -
Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.
Hankook Kinergy Eco 2 K435: Opona Letnia, Której Potrzebujesz
Szukasz niezawodnej opony letniej? Poznaj Hankook Kinergy Eco 2 K435. Idealna do nowoczesnych małych, kompaktowych i średniej wielkości samochodów, ta opona zapewnia doskonałą wydajność, niezależnie od pogody. Oto dlaczego ją pokochasz.
Solidna Wydajność
Kinergy Eco 2 K435 to wszechstronność:
Wydajność na Mokrej Nawierzchni: Dzięki szerokim bocznym rowkom ta opona nie boi się aquaplaningu, zapewniając doskonałą kontrolę i hamowanie na mokrych drogach.
Technologia Aqua-Edge & Optimum Chamfer: Te funkcje poprawiają hamowanie na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie kontroli. Pozwalają na natychmiastowe rozszerzenie powierzchni kontaktu podczas hamowania, zapewniając lepszą trakcję.
Aquaplaning? Nie Tutaj
Jazda po mokrych drogach może być męcząca, ale nie z tymi oponami:
Szeroki Prostoliniowy 3-Kanałowy Rowek: Sprytnie umieszczone rowki zapewniają płynność jazdy nawet w mokrych warunkach. Szerokie zewnętrzne rowki efektywnie odprowadzają wodę, zwiększając trakcję na mokrej nawierzchni i utrzymując oponę chłodniejszą w suchych warunkach.
Technologia Aqua Turbine: Ta sprytna technologia poprawia odprowadzanie wody zarówno wzdłuż, jak i w poprzek, co poprawia przyczepność opon do drogi.
Cisza... Mniej Hałasu
Nikt nie lubi hałaśliwej jazdy, a z Kinergy Eco 2 K435 czeka Cię spokojna podróż:
Optymalna Sekwencja Wzoru: Specjalnie zaprojektowane rozmiary bloków redukują hałas drogowy, czyniąc jazdę cichszą i bardziej komfortową.
Inteligentna Struktura Opony
Wysokoprzyczepna Mieszanka Krzemionkowa: Poprawia trakcję na suchej i mokrej nawierzchni, jednocześnie zmniejszając opory toczenia.
Bezszwowy Wzmocniony Pas Pokrywający: Zapewnia doskonałą wytrzymałość bieżnika.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.