Opona Milever All Season Versat MC545 z serii All Season to wysokowydajna opona koreańska, stworzona z myślą o jeździe w każdych warunkach pogodowych. Niezależnie od tego, czy jest słonecznie, pada deszcz, czy śnieg, ta opona całoroczna zapewnia niezawodną stabilność, bezpieczeństwo i komfort, co czyni ją idealnym wyborem na cały rok.
Główne cechy:
Wyjątkowa stabilność przy dużych prędkościach: Dzięki jednokierunkowemu bieżnikowi ta opona zapewnia doskonałą stabilność, gwarantując płynną i bezpieczną jazdę nawet przy dużych prędkościach. Dodatkowo, została zaprojektowana tak, aby skutecznie usuwać śnieg i odprowadzać wodę, co zwiększa bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Zaawansowane odprowadzanie wody i śniegu: Opona All Season Versat MC545 posiada liczne poprzeczne rowki, które szybko usuwają śnieg i wodę, pomagając uniknąć poślizgu i zachować kontrolę na śliskich drogach. Zmniejsza również zużycie opon, poprawia hamowanie i utrzymuje niski poziom hałasu.
Poprawiona przyczepność na mokrych drogach: Dzięki wąskiemu rowkowi obwodowemu i szerszej powierzchni kontaktowej ta opona zapewnia pewny chwyt na mokrych nawierzchniach, znacznie zmniejszając ryzyko aquaplaningu.
Doskonała wydajność na każdym terenie: Małe stalowe pasy w bieżniku zapewniają doskonałą trakcję na zaśnieżonych drogach, podczas gdy stalowa konstrukcja na barkach gwarantuje wysoką wydajność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.
Optymalizacja efektywności: Podwójna warstwa bieżnika i całoroczna mieszanka redukują opory toczenia i wagę opony, co oznacza lepszą efektywność paliwową i wydajność, niezależnie od warunków drogowych.
Cicha i komfortowa jazda: Dzięki oprogramowaniu optymalizującemu hałas, opona All Season Versat MC545 zapewnia cichszą i bardziej komfortową jazdę, niezależnie od tego, dokąd się udajesz i jaka jest pogoda.
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - All Season Versat MC545
C
Korzystne zużycie przy odpowiednich warunkach jazdy
C
Skrócone drogi hamowania i lepsza przyczepność na mokrej jezdni
67dB
Znacznie zredukowany poziom hałasu podczas toczenia
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.