Wysoka stabilność i właściwości trakcyjne opon Nexen Winguard Sport 2 sprawiły, że stały się one popularnym wyborem wśród kierowców. Model zapewnia pewną i bezpieczną jazdę na każdym rodzaju zimowej nawierzchni.
Kluczowe cechy Nexen Winguard Sport 2:
Opona południowokoreańskiej marki otrzymała symetryczny wzór kierunkowy z gęstą lamelizacją bez kolców. Inżynierowie firmy skupili się na rynku europejskim, uwzględniając wszystkie specyfiki lokalnego klimatu. Bieżnik jest zaprojektowany na mokre i śnieżne zimy, o czym świadczy rozmieszczenie bloków i struktura systemu drenażowego opony Nexen Winguard Sport 2.
Niezawodna przyczepność na mokrym asfalcie, śniegu i lodzie jest osiągana dzięki gęstej lamelizacji bloków. Lamele sinusoidalne 3D poprawiają osiągi na śniegu i gwarantują sztywność bloków w suchych warunkach. Błoto pośniegowe również nie stanowi przeszkody dla tej opony.
Zmniejszone poziomy hałasu zapewniają komfortowe użytkowanie opony podczas długich podróży.
Podczas opracowywania wzoru bieżnika szczególną uwagę zwrócono na manewrowość i stabilność. Dzięki temu opony zimowe Nexen Winguard Sport 2 mogą być używane w różnych trybach prędkości, w tym przy agresywnym sportowym stylu jazdy.
Środkowa część wzoru w kształcie litery V odpowiada za stabilność kierunkową podczas jazdy na wprost. Elementy w kształcie litery V odpowiadają za krótsze drogi hamowania. Bloki barkowe zapewniają manewrowość i płynne pokonywanie zakrętów.
Opony zimowe Nexen Winguard Sport 2 są wyposażone w rozbudowany system drenażowy. Kanały w kształcie zygzaka i liczne ukośne rowki szybko odprowadzają wilgoć z obszaru kontaktu, dzięki czemu model jest praktycznie niepodatny na poślizg.
Specjalne polimery i technologia wysokiej dyspersji krzemionki poprawiają osiągi w każdych warunkach pogodowych.
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - Winguard Sport 2
C
Lepsze hamowanie i przyczepność na mokrej nawierzchni w złych warunkach pogodowych
71dB
Niewielki poziom hałasu, przeciętny poziom hałasu toczenia
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.