Wielostopniowa konstrukcja wewnętrznego bieżnika stanowi część sekretu trakcji opony A/T-S w terenie. Dodatkowa sztywność oznacza zwiększoną mobilność na drodze i poprawia właściwości opony w zakresie samooczyszczania, zapewniające lepszą kontrolę w terenie. Kątowe krawędzie wiodące bloków zapewniają znaczne zmniejszenie niepożądanego hałasu opon i zmniejszenie nierównomierności zużycia bieżnika. Stanowią innowację o długotrwałych skutkach.
Pięciostopniowa zmienność bloku
Bloki wielożeberkowe o wielu długościach, uważnie rozmieszczone wzdłuż obwodu opony, zapewniają minimalizację hałasu wytwarzanego przez bieżnik: stanowią mile widziane zwiększenie komfortu w kabinie, dla kierowcy i dla pasażera. Ponadto obciążenie poszczególnych bloków bieżnika jest zoptymalizowane w celu wartościowego zmniejszenia nierównomierności zużycia.
Mocne osłony ścian bocznych
Na ścianach bocznych opony GEOLANDAR A/T-S znajdują się mocne osłony bloków opony. Te ulepszenia nie tylko zabezpieczają oponę przez przecięciami i ścieraniem, ale ponadto zapewniają dodatkowe poziomy trakcji warunkach głębokich kolein w terenie.
Trójwymiarowe rowki wzdłużne
Innowacyjne obszary o dużej powierzchni i głęboko wycięte ostrosłupowe rowki wzdłużne Zig-Zag stanowią kluczowy czynnik wpływający na nadzwyczajną sztywność bloku. Zmniejszenie odkształcenia bloku pod obciążeniem skraca drogę hamowania i poprawia prowadzenie, minimalizując nierównomierność zużycia bieżnika, zwiększając przebieg bieżnika. Jednocześnie 'efekt krawędziowy' odprowadzania wody rowków wzdłużnych zapewnia doskonałą przyczepność, nawet na śliskim asfalcie.
Cztery głębokie i proste rowki
Konstrukcja opony A/T-S jest oparta o główny układ bieżnika, składający się z czterech głębokich i prostych rowków. Jest to kluczowy element wpływający na najwyższą skuteczność odprowadzania wody przez oponę A/T-S i ma zasadnicze znaczenie dla jej właściwości zapobiegających aquaplaningowi, dodatkowo poprawiających prowadzenie na mokrej nawierzchni.
Mieszanka i konstrukcja
Obszerne testy prowadzone na całym świecie, w warunkach drogowych i terenowych, doprowadziły do stworzenia przez firmę YOKOHAMA mieszanki, która w połączeniu z doskonałymi cechami konstrukcyjnymi powoduje, że opona A/T-S jest klasowym liderem. Mocna, dająca duże możliwości i bezlitosna opona GEOLANDER A/T-S poradzi sobie z każdym terenem, z którym przyjdzie jej się zmierzyć.
Korzyści:
Wielostopniowa konstrukcja bloku
Oparta na krzemionce mieszanka bieżnikowa
5-stopniowa zmienność bloku
Osłony ścian bocznych
Zalety:
Umożliwia oczyszczanie z błota i zanieczyszczeń, doskonała trakcja w terenie
Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, zwiększony przebieg bieżnika
Niski poziom hałasu opony, zapewniający ciszę w kabinie
Zabezpieczenie przed uszkodzeniami ścian bocznych opony
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - Geolandar A/T-S (G012)
F
Przy odpowiedniej jeździe można zmniejszyć zużycie paliwa
C
Lepsze hamowanie i przyczepność na mokrej nawierzchni w złych warunkach pogodowych
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.