Skontaktuj się z nami
61 641 73 64
(opłata za połączenie wg. taryfy operatora)

Seal Technologie

 

Producenci opon opracowują ciągle nowe technologie, aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżujących podczas uszkodzenia opony. Po wprowadzeniu opon RunFlat od jakiegoś czasu szczytem doskonałości są opony z Technologią Seal. Robią one krok naprzód: podczas gdy opony typu RunFlat nie są kompatybilne z wszystkimi felgami, a po utracie ciśnienia można na nich przejechać maksymalnie 80 kilometrów z prędkością ograniczoną do 80 km/h, to w oponach z technologią Seal nie występują tego rodzaju ograniczenia. Dodatkowo nie jest konieczna natychmiastowa wymiana.

Firma Pirelli nazywa tą technologię "Seal Inside", Michelin zdecydował się na "SelfSeal", z kolei Continental sprzedaje swój produkt pod nazwą ContiSeal" - we wszystkich przypadkach na innowacyjne rozwiązanie wskazuje odpowiednie logo na ścianie bocznej opony. System jest natomiast identyczny: dalsza nieograniczona jazda możliwa jest dzięki warstwie kleistego środka uszczelniającego wewnątrz opony. Gdy jakiś obiekt przebija bieżnik, wówczas uszkodzone miejsce zostaje hermetycznie uszczelnione, uniemożliwiając ucieczkę powietrza. Nie ma wtedy znaczenia, czy przedmiot znajduje się jeszcze w oponie czy też nie. Dodatkowo do środka opony nie wdziera się woda, która mogłaby spowodować korozję opasania.

Regularnie sprawdzaj opony

Z uwagi na to, że w wielu przypadkach kierowca w ogóle nie zauważy uszkodzenia, należy podczas używania tego typu opon regularnie kontrolować, czy w bieżniku nie znajdują się gwoździe lub śruby. W takich przypadkach zalecana jest wizyta u specjalisty, który dokładnie obejrzy przebicie i zadecyduje o wymianie opony lub naprawie uszkodzonego miejsca.

 

 

 

© Technologia Seal

Opony z technologią Seal są zakładane oraz wyważane tak jak standardowe opony i mogą być montowane na wszystkich tradycyjnych felgach. Podczas naprawy takiej opony wokół miejsca przebicia usuwana jest warstwa uszczelniająca. Oczywiście w tym miejscu opona nie może już więcej sama się uszczelniać. Z tego powodu zaleca się (choć nie jest to obowiązkowe), aby używać tych opon w połączeniu z systemem kontroli ciśnienia w oponach.

Opony z Technologią Seal są z reguły oferowane nie jako oddzielna linia produktów, tylko jako rozszerzenie do standardowych modeli producenta. Powód: właściwości jezdne są identyczne. Dotyczy to oporu toczenia jak również przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu. Na przykład Pirelli Cinturato All Season wyposażona jest w Seal Inside. W trakcie pięciogodzinnego testu z gwoździem i śrubą w jednej z czterech opon Alfa Giulietta 1.4 Turbo 105CV przejechała ze średnią prędkością 84 km/h bezproblemowo, bezpiecznie i komfortowo ponad 452 kilometrów. Ciśnienie w oponach zmniejszyło się przy tym zaledwie o 0,1 bara.

Więcej bezpieczeństwa, mniej zanieczyszczenia środowiska

Niektórzy producenci samochodów dostrzegli już zalety Technologii Seal i wyposażają nowe auta klasy średniej i wyższej w opony tego typu. Continental podaje 80-cio a Pirelli 85-o procentowe zmniejszenie uszkodzeń opon dzięki temu rozwiązaniu. To znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa kierowców, ponieważ przebicie opony jest nadal najczęstszą przyczyną wypadków. Ponadto zyskuje na tym środowisko, gdyż Technologia Seal oszczędza surowce wtórne, z których wytwarza się opony. Dzięki temu mniej uszkodzonych opon musi zostać zutylizowanych.