Status zamówienia x
Wyloguj się

616417364616417364

ZUPEŁNA NOWOŚĆ NA NADCHODZĄCĄ ZIMĘ: FALKEN EUROWINTER HS02 I HS02 PRO

28/09/22

EURWOINTER_HS02_PRO_SUV.jpg

Wprowadzając dwie zupełnie nowe opony zimowe Falken ma już gotową kolejną generację: Modele EUROWINTER HS02 i EUROWINTER HS02 Pro przekonują do siebie oszczędnością zasobów i innowacyjnymi cechami technicznymi.

Opona Falken EUROWINTER HS02 jest oferowana z symetrycznym, kierunkowym wzorem bieżnika w 76 rozmiarach o średnicy od 14 do 19 cali i profilu od 40 do 70 z indeksami prędkości T, H i V (do 190, 210 i 240 km/h). Dodatkowo jest jeszcze EUROWINTER HS02 Pro dla kierowców samochodów osobowych i SUV-ów, którzy mają wysokie wymagania związane z dynamiką jazdy: 87 rozmiarów o średnicach od 16 do 21 cali i profilach od 35 do 70 przeznaczonych do klas prędkości H, V i W (do 210, 240 i 270 km/h). Profil HS02 Pro jest asymetryczny. Oba modele już na pierwszy rzut oka zachwycają dynamiczną konstrukcją ścian bocznych, a HS02 Pro dodatkowo ma atrakcyjny wizualnie napis Nano-Black.

Wyzwania związane z jazdą w zimnych porach roku muszą być zawsze pod kontrolą: o panowaniu nad pojazdem decyduje jego jedyne połączenie z nawierzchnią, czyli opona. Tu pojawia się nowa opona Falken EUROWINTER HS02 z symetryczną, kierunkową rzeźbą bieżnika w kształcie litery V. Taka konstrukcja umożliwia doskonałe odprowadzanie wody w obszarze styku z podłożem. W rozmiarze 205/55 R 16 bieżnik jest w stanie przemieścić 78 litrów na sekundę - a ta wartość techniczna oznacza w praktyce doskonałą ochronę przed aquaplaningiem.

Osiągając 101 litrów na sekundę, HS02 Pro w testowym rozmiarze 245/45 R 18, który został zaprojektowany do wysokich wymagań wydajnościowych, radzi sobie z jeszcze większym odprowadzaniem wody. Asymetryczny wzór bieżnika tej opony wiąże się ze zrównoważonymi osiągami w każdych warunkach zimowych. Inżynierowie ds. rozwoju zoptymalizowali wewnętrzną stronę bieżnika, aby opona zapewniała bezpieczną jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, a zewnętrzną, aby oferowała maksymalne osiągi na suchej i mokrej nawierzchni. Inteligentne współdziałanie obu obszarów bieżnika umożliwia sportową, precyzyjną jazdę z dużym marginesem bezpieczeństwa.

Jako ważny element bezpieczeństwa opony zimowe muszą nie tylko dobrze radzić sobie na mokrej nawierzchni, ale także oferować doskonałe osiągi na ośnieżonych drogach. To wszystko zapewniają opony Falken EUROWINTER HS02 i HS02 Pro ze specjalnie ukształtowanymi lamelami Miura-Ori 3D, które gwarantują niezawodną trakcję, a także bezpieczne hamowanie i krótką drogą hamowania. W oponie HS02 te wielokierunkowe rowki w centralnej części wzoru bieżnika zapewniają zwiększoną przyczepność na śniegu. Stopniowane krawędzie bieżnika 3D zapewniają silne wsparcie: zwiększają bowiem absorpcję śniegu przez bieżnik i tym samym poprawiają przyczepność. Równocześnie gradacja zapewnia lepsze samooczyszczanie.

Ponadto w oponie Falken EUROWINTER HS02 zastosowano hybrydową konstrukcję lameli z zazębiającymi się trójwymiarowymi lamelami w strefie barku opony. Dzięki specjalnej aranżacji konstruktorom udało się tam zwiększyć sztywność bloków, a tym samym wyraźnie poprawić stabilność jazdy w obszarze granicznym. Dzięki inteligentnemu współdziałaniu różnych rodzajów lameli, Falken EUROWINTER HS02 osiąga doskonałe wyniki zarówno na ośnieżonych, jak i mokrych i suchych drogach.

Wzór bieżnika HS02 Pro działa nieco inaczej w zależności od grupy docelowej. Dwa obwodowe rowki bieżnika poprzez swój zygzakowaty kształt generują dodatkowe krawędzie bieżnika, które zapewniają niezawodną trakcję na śniegu i błocie pośniegowym, poprawiają skuteczność hamowania i, co nie mniej ważne, sprzyjają bardzo dobrym właściwościom jezdnym. Po wewnętrznej stronie bieżnika znajdują się rowki bieżnika w układzie schodkowym. Taka konstrukcja zwiększa dobrą przyczepność na śniegu wspieraną przez niezawodne samooczyszczanie i zapewnia jednocześnie doskonałą przyczepność i bardzo precyzyjne prowadzenie na zaśnieżonych drogach.

W połączeniu ze sprawdzoną technologią Advanced 4D-Nano Design zastosowaną przy tworzeniu mieszanki bieżnika, nowe opony zimowe Falken osiągają wyraźnie lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, nie tylko w porównaniu z poprzedniczką. Wreszcie Advanced 4D-Nano Design wpływa również korzystnie na oszczędność paliwa i żywotność opony dzięki niskim oporom toczenia i wysokiej odporności na ścieranie.

Kolejną cechą nowej generacji opon zimowych Falken jest do 9 procent (HS02) i do 14 procent (HS02 Pro) niższa waga opony w porównaniu z odpowiednimi wymiarami poprzednich modeli. Nowa lekka konstrukcja oszczędza materiał i wagę dzięki zoptymalizowanemu kształtowi i konstrukcji. W ten sposób społeczeństwo korzysta z ochrony zasobów dzięki mniejszej ilości zużytych surowców, a kierowcy z mniejszego oporu toczenia.

Wstępna klasyfikacja treści na etykiecie certyfikuje Falken EUROWINTER HS02 i HS02 Pro do klasy "C" do "D" w zużyciu paliwa, "B" w przyczepności na mokrej nawierzchni oraz "A" do "B", co odpowiada 67 do 71 dB w emisji hałasu.

W najnowszych testach zimowych w Arnemark w Szwecji, nowe opony Falken EUROWINTER HS02 i HS02 Pro okazały się wyraźnie lepsze od wewnętrznych założeń firmy w kryteriach takich jak przyczepności na śniegu, poziom hałasu i komfort, efektywność paliwowa, prowadzenie na suchej nawierzchni, prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz hamowanie na mokrej nawierzchni i pozostawiły w tyle nawet konkurentów z segmentu premium.

źródło: https://www.falkentyre.com/pl/press/article/falken-eurowinter-hs02-pro


20 of 141 News