W oponach radialnych osnowa jest wzmocniona za pomocą metalowych drutów oraz pasów tekstylnych, które oplatają oponę
Niczym pas. W oponach radialnych osnowa ułożona jest poziomo do kierunku jazdy. Za pośrednictwem pasa, który leży nad
Osnową, opona radialna zyskuje wprawdzie równie dużą stabilność, jak opona diagonalna; ogólnie rzecz biorąc staje się
Elastyczniejsza i przez to bardziej antypoślizgowa na mokrej nawierzchni. Duża zaleta opony radialnej leży w jej stabilnym
Bieżniku, przez co jej przyczepność na drodze jest lepsza. Auto z oponami radialnymi jest lepiej osadzone na zakrętach,
Ma krótszą drogę hamowania, pewniej jeździ na mokrej nawierzchni – również opony posiadają poza tym dłuższy czas pracy,
Ale kosztem komfortu.
Uwaga: Opasanie stalowe może rdzewieć. Dlatego opona, która posiada głębokie uszkodzenie na powierzchni, tak że wilgoć
(również wilgotność powietrza) może przedostać się na nici stalowe, musi zostać natychmiast wyłączona z ruchu.