Najnowsze modele znanych producentów opon.
Określenie „wysokie i wąskie” stało się powszechnie stosowane w przypadku opon do aut elektrycznych. Mowa tu o połączeniu dużej średnicy opony z relatywnie małą szerokością bieżnika. Są to cechy typowego ogumienia opracowanego do samochodów elektrycznych. Niektórzy znani producenci oferują obecnie specjalne opony do tego typu pojazdów:
-
Michelin ePrimacy
Michelin E Primacy kupić online w korzystnej cenie ! szybka wysyłka na oponytanio.pl - zamów szybko i bezpiecznie online!
-
Continental EcoContact 6
Continental EcoContact 6 kupić online w korzystnej cenie ! szybka wysyłka na oponytanio.pl - zamów szybko i bezpiecznie online!
-
Hankook Kinergy Eco 2
Hankook Kinergy Eco 2 K435 kupić online w korzystnej cenie ! szybka wysyłka na oponytanio.pl - zamów szybko i bezpiecznie online!
-
Kumho Wattrun VS31
Kumho Wattrun VS31 kupić online w korzystnej cenie ! szybka wysyłka na oponytanio.pl - zamów szybko i bezpiecznie online!
Zmiana generacji: opony typu HL do wagi ciężkiej.
Ciężkie samochody elektryczne oraz SUV-y z napędem elektrycznym lub hybrydowym obciążają drogi bardziej niż pojazdy konwencjonalne. Auta te nie pozostawiają zatem oponom zbyt wiele możliwości ładunkowych. Dlatego marka Continental prezentuje teraz pierwsze opony do samochodów osobowych z nowym identyfikatorem indeksu nośności „High Load” – w skrócie „HL”.
Opony High Load i ich właściwości.
To, co odróżnia opony typu HL od opon konwencjonalnych, to ich konstrukcja. Większą nośność osiągnięto dzięki zmianom
w budowie opony oraz mieszance materiałów. Aby zaoferować jak najlepsze opony, wzięto pod uwagę czynniki takie jak
opór toczenia oraz
żywotność. Równie ważnym aspektem jest niski poziom emisji hałasu podczas toczenia.
Pierwsza opona typu HL została opracowana przez markę Continental
Indeks nośności – zwany również indeksem nośności (LI) – wskazuje maksymalne dopuszczalne obciążenie opon pojazdu. W styczniu 2021 roku Continental po raz pierwszy zaprezentował opony HL o
indeksie nośności 101. Nośność szacowana jest na 825 kg. Deklarowanym celem było i jest wyposażenie ciężkich pojazdów hybrydowych i elektrycznych w
opony o dużej wytrzymałości. To ważne wydarzenie, ponieważ udział w rynku obu typów pojazdów sukcesywnie rośnie. Statystycznie ważą one średnio około 300 kg więcej niż pojazdy napędzane wyłącznie olejem napędowym lub benzyną. To dla ogumienia prawdziwe wyzwanie, ponieważ w innym przypadku ładowność pojazdu pozostanie bardzo ograniczona.
W przeciwieństwie do poprzednich opon XL o indeksie nośności 98, nośność opon Continental HL została zwiększona o 10% z 750 kg
do 825 kg na oponę. Warto wiedzieć: ciśnienie w oponach pozostaje niezmienione na poziomie ok. 2,5 bara. W celu uzyskania zapasu pod względem ładowności można z prawnego punktu widzenia przekroczyć wskaźnik nośności.
Popularne auta elektryczne i odpowiednie opony
Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w 2020 roku. U nas znajdziesz odpowiednie opony. Skorzystaj z linku, aby szczegółowo wyszukać swój pojazd.
Europejska etykieta opony i auta elektryczne
Czy europejska etykieta opony okaże mi się pomocna w wyborze odpowiednich opon do mojego auta elektrycznego?
Tak, ponieważ europejska etykieta opony zawiera informacje o właściwościach opony w następujących trzech obszarach:
a) klasa efektywności
b) przyczepność na mokrej nawierzchni
c) emisja hałasu
Odpowiednia opona stworzona z myślą o autach elektrycznych powinna posiadać literę „A” w klasie efektywności oraz w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Właściciele samochodów, którzy przywiązują dużą wagę do komfortu jazdy, wybierają także ogumienie o niskim poziomie emisji hałasu. Ponieważ im niższa liczba, tym cichsza praca opony. Szczególnie ciche opony są również oznaczone symbolem fali.