Status zamówienia x
Wyloguj się

06164173640616417364

X
Potrzebujesz pomocy?
Tutaj krok po
kroku pomożemy
Ci w wyborze
właściwych opon.
Wyszukaj opony
Szerokość
Wysokość
Średnica
Reifen Finden

Według modelu pojazdu
Marka:
Klasa:
Rok produkcji / Typ:
Model / Wersja:

Opony umożliwiające nieprzerwaną jazdę podbijają rynek

Z pewnością nikt nie chce doświadczyć przebicia opony. Samochód zostaje unieruchomiony na trasie – niekiedy w losowym lub niebezpiecznym miejscu. W takim przypadku uszkodzenie należy naprawić przed kontynuowaniem jazdy.

Uszkodzone koło należy wymienić, aby można było dojechać do najbliższego warsztatu. Ale nawet mając koło zapasowe i narzędzia, jego zmiana przy ruchliwej drodze może przerodzić się w koszmar. Z jednej strony ciągle jadące samochody, z drugiej ryzyko, że nawet przy najlepszym sprzęcie nie da się poluzować śrub kół. Aby rozwiązać te problemy, producenci opon opracowali samouszczelniające się opony, które umożliwiają dalszą podróż bez konieczności zatrzymywania się. Rozróżnia się różne technologie – od Runflat przez Seal, aż do DriveGuard. Przedstawiamy parametry techniczne.

Opony Runflat


Tyre Hole

W przypadku utraty ciśnienia, opony Runflat utrzymują stabilność dzięki samonośnym gumowym ścianom bocznym. Składają się one z mieszanki gumowej, która umożliwia dalszą jazdę w przypadku uszkodzenia. Dodatkowo specjalna stopka zapobiega wyskakiwaniu opony z felgi. Podróż można kontynuować na odległość do 80 kilometrów z maksymalną prędkością 80 km/h (jeśli po uszkodzeniu powietrze uchodzi z opony).
W przypadku uszkodzenia, a w konsekwencji utraty ciśnienia, czujniki uruchamiają alarm, aby kierowca był świadomy awarii. W zależności od modelu takie czujniki znajdują się albo bezpośrednio w oponie, gdzie mierzą temperaturę i ciśnienie, albo otrzymywane są sygnały z czujników ABS. Dzięki oponom Runflat kierowca oszczędza długi czas oczekiwania na pojawienie się pomocy drogowej. Zamiast tego można bezpośrednio dojechać do najbliższego warsztatu. Opony Runflat dostępne są w naszym sklepie jako opony letnie oraz opony zimowe. W zależności od producenta opony Runflat mają różne oznaczenia. Na przykład marka Continental używa dla tego typu ogumienia nazwy SST, skrót od
Self Supporting Tire.

Poniżej najlepsze opony Runflat dostępne w naszej ofercie:

Aby znaleźć odpowiednią oponę, wystarczy podać jej rozmiar oraz indeks prędkości.

Technologia SEAL


W przeciwieństwie do opon Runflat, ogumienie typu Seal daje się całkowicie naprawić. Są to opony samouszczelniające. Koncepcja opon samouszczelniających polega na tym, że jeśli opona zostanie przebita, wówczas samoczynnie potrafi naprawić uszkodzone miejsce. Jest to możliwe dzięki specjalnej lepkiej masie, która jest przymocowana do wnętrza opony. Ta masa natychmiastowo otacza ciało obce, na przykład gwóźdź. Gdy tylko przedmiot zostanie wyciągnięty, masa uszczelnia otwór. Zostaje ona wciśnięta w otwór pod wpływem ciśnienia powietrza panującego wewnątrz opony. Mieszanka uszczelnia w ten sposób otwór i umożliwia bezproblemową kontynuację podróży do następnego warsztatu. W przeciwieństwie do opon Runflat technologia uszczelnień nie wymaga ani systemu monitorowania ciśnienia w oponach, ani specjalnych felg. Dodatkowo może być stosowana w każdym pojeździe. Jednym z producentów, który opracował technologię SEAL, jest firma Continental z modelem ContiSeal. Opony te umożliwiają uszczelnienie uszkodzeń o średnicy do pięciu milimetrów.

Chociaż technologia jest oceniana jako bezpieczna, dla dodatkowego bezpieczeństwa producenci zalecają stosowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach. Poza tym na uszczelnionej oponie można jeździć dotychczas bez konieczności dostosowywania samochodu lub stylu jazdy. Ustawodawca przewiduje jednak natychmiastowe oględziny przez specjalistę.. Zobacz nasze topowe opony w kategorii SEAL:

Aby znaleźć odpowiednią oponę, wystarczy podać jej rozmiar oraz indeks prędkości.


Technologia DriveGuard


Technologia zastosowana w oponach DriveGuard opiera się na nowo opracowanych żebrach chłodzących – z ang. „Cooling Fins“. Ich ściany zewnętrzne są wzmocnione, dzięki czemu są szczególnie wytrzymałe w obszarze bieżnika. Dodatkowo ściany boczne są także mniej podatne na uszkodzenia. Uwaga: wymagany jest system monitorowania ciśnienia TPMS, aby kierowca mógł zostać poinformowany, że jego pojazd ma przebitą oponę! Kierowcy używający opon DriveGuard, od 2014 roku muszą mieć w swoim pojeździe zamontowany elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach.

Bridgestone i technologia pierścienia nośnego


Opracowany przez markę Bridgestone: pierścień nośny Stützring (BSR). Pod bieżnikiem opony znajduje się metalowy pierścień. Zapewnia on znaczne zwiększenie stabilności opony. Jednak opon BSR nie można obecnie montować w każdym pojeździe. Do montażu wymagany jest specjalny sprzęt, który do tej pory był zarezerwowany dla sieci warsztatów Toyoty.

Nigdy więcej problemów z przebitą oponą

Producenci opon wypowiedzieli pewnego rodzaju wojnę przebiciom i stale opracowują nowe technologie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Poniżej przedstawiamy kilka interesujących modeli dostępnych w naszym sklepie: