Zoptymalizowane hamowanie na mokrej nawierzchni i ochrona przed aquaplaningiem. Lepsze odprowadzanie wody prowadzi do poprawy trakcji na mokrych nawierzchniach. Aby to osiągnąć, opona VanContact™ A/S jest wyposażona w większą liczbę lameli oraz szerokie poprzeczne rowki w strefie centralnej i barkowej. Dodatkowo trzy wzdłużne rowki biegnące po obwodzie opony zapewniają optymalne odprowadzanie wody na całej powierzchni opony. Wynik: imponująca przyczepność na mokrych nawierzchniach oraz w sytuacjach hydroplaningu.
Wysoka wydajność na śniegu.Na zaśnieżonych drogach kluczowe jest zazębianie się opony ze śniegiem. By zapewnić najwyższy poziom przyczepności, w oponie zastosowano pofalowaną strukturę boków rowków w połączeniu ze „stopniowanymi” rowkami w środkowej części, gwarantującymi imponującą przyczepność.
Lepsze własności jezdne zarówno na suchych, jak i zaśnieżonych drogach.Jeśli chodzi o prowadzenie i hamowanie w zróżnicowanych warunkach, kluczowa jest zawsze dobra równowaga. Sztywna struktura bieżnika z połączeniami pomiędzy blokami w obrębie całego wzoru bieżnika prowadzi do poprawionego ogólnego prowadzenia. W połączeniu ze sztywnym żebrem obwodowym, udaje się osiągnąć dobrą równowagę pomiędzy prowadzeniem i trakcją. Dzięki temu VanContact™ A/S przekonuje użytkownika bardzo dobrymi ogólnymi własnościami jezdnymi.
Wyższy przebieg i zredukowane opory toczenia.W oparciu o nową, wytrzymałą mieszankę bieżnika i zoptymalizowany kontur, osiągamy dwukierunkowy potencjał oszczędności: wyższy przebieg dzięki niższemu zużyciu oraz mniejsze zużycie paliwa dzięki zredukowanym oporom toczenia.