Uwaga:
Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
HankookDynapro AT2 RF11 265/70 R17 115T 4PR, OWL
Hankook -
Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.
Poznaj Hankook Dynapro AT2 RF11, Twojego nowego towarzysza podróży na wszelkie przygody drogowe! Niezależnie od tego, czy wyruszasz na wymagające szlaki, czy po prostu krążysz po autostradzie, ta opona ma wszystko, czego potrzebujesz. Idealna na wyprawy terenowe i gładkie jazdy po autostradzie.
Wielokierunkowe rowki i lamele Dynapro AT2 RF11 zapewniają niesamowitą trakcję z każdej strony. Te ostre krawędzie bloków? To jak pazury, które chwytają śnieg i mokre drogi. A dzięki blokującym się wypustkom barkowym i technologii step block edge, otrzymujesz dodatkowe wsparcie terenowe i mniejszy hałas.
Funkcje:
Ostre krawędzie bloków: Dodatkowa przyczepność na śniegu.
Blokujące się wypustki barkowe: Większa stabilność.
System kontroli bloków łańcucha: Komfortowa jazda, mniej hałasu.
Wielokierunkowy wzór bieżnika: Lepsza przyczepność na mokrej, zimowej i terenowej nawierzchni.
Dzięki niezwykle wytrzymałej konstrukcji, w tym wysokowytrzymałym stalowym pasom i wzmocnieniom nylonowym, te opony są stworzone do trwałości i wydajności sterowania. A dzięki technologii Aero Shoulder możesz cieszyć się cichą i płynną jazdą.
Gotowa na każdą porę roku, Dynapro AT2 RF11 posiada oznaczenie M+S oraz symbol 3 Peak Mountain Snowflake, więc doskonale sprawdza się również w trudnych warunkach śnieżnych. Pożegnaj starą Dynapro AT-M RF10 i przywitaj nową, cichszą, bardziej komfortową i bardziej wytrzymałą Dynapro AT2 RF11!
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - Dynapro AT2 RF11
C
Korzystne zużycie przy odpowiednich warunkach jazdy
73dB
Przeciętna głośność opony, umiarkowany poziom hałasu na zewnątrz
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.