Opona przeznaczona do kompaktowych SUV i wielofunkcyjnych samochodów z napędem 4x4. Mobilność i pełne bezpieczeństwo.
KORZYŚCI PRODUKTU:
Większe bezpieczeństwo
Większa mobilność
Lepsze panowanie nad pojazdem
Większe bezpieczeństwo Hamuj o 2 metry krócej na mokrej drodze i zaśnieżonej drodze i o 3 metry krócej na drodze oblodzonej.
Większa mobilność Lepsza trakcja na zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Lepsze panowanie nad pojazdem we wszystkich warunkach drogowych zimą.
Dodatkowo doświadczenie MICHELIN w zakresie trwałości i oszczędności paliwa.
Technologia:
Agresywna rzeźba bieżnika
StabiliGrip
Helio Compound 3G
Ridge N Flex
Informacje prawne: (1) Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji. Podczas hamowania od 90 do 0 km/h na mokrej nawierzchni i od 50 do 0 km/h na drogach zaśnieżonych. Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2012 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R 17 H. (2) Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji. Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2012 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R 17 H. (3) Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji (panowanie nad pojazdem na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni oraz przyczepność poprzeczna na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni). Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2012 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R 17 H. (4) Nawet o 40% więcej w porównaniu do opony poprzedniej generacji. (5) Nawet o 75% więcej w porównaniu do opony poprzedniej generacji. (6) Patent Michelin.
Oznakowanie oponyHighlights - Latitude Alpin LA2
E
Normalny potencjał oszczędności dzięki niższemu zużyciu paliwa
C
Lepsze hamowanie i przyczepność na mokrej nawierzchni w złych warunkach pogodowych
72dB
Niewielki poziom hałasu toczenia
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
Michelin – Zawiozą Cię wszędzie
Wizja założycieli, Edouarda i André Michelin, od ponad 125 lat określa rozwój
marki MICHELIN: uczynienie przemieszczania się pojazdami możliwie najprostszym, bezpiecznym oraz
wygodnym – początkowo dzięki innowacyjnym oponom i kołom, następnie z pomocą planów miast,
przewodników turystycznych, a także dzięki przyczynieniu się do polepszenia infrastruktury komunikacyjnej.
Do tego doliczyć należy ogromne zaangażowanie w środowisko, gdyż nowoczesne podróżowanie powinno
być ekologiczne i tym samym nieuciążliwe dla Ziemi.
Grupa Michelin produkuje rocznie ponad 178 milionów opon w 68 fabrykach
rozmieszczonych w 17 krajach i dysponuje punktami dystrybucji w ponad 170 państwach. Oferta produktów
jest szeroka: od opon rowerowych poprzez opony osobowe, ciężarowe, motocyklowe, rolnicze a na 5
tonowych oponach do ciężkich maszyn budowlanych kończąc. Michelin zatrudnia na całym świecie 111 700
pracowników i posiada jeden z najstarszych oraz najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych –
słynnego ludzika Michelin.
Zorientowanie na cel oraz stały rozwój: MICHELIN Total Performance
Podczas opracowywania nowych produktów, firmie Michelin konsekwentnie
przyświeca hasło “MICHELIN Total Performance”. Oznacza ono ogromne zaangażowanie, by nieprzerwanie
łączyć w jednej oponie wiele osiągnięć technicznych.
Tą filozofię producent opon wyznaje zarówno przy opracowywaniu produktów seryjnych, jak też w sporcie
motorowym. Liczne technologiczne innowacje przyczyniają się do odciążenia środowiska, kierowcy oraz
przedsiębiorstwa. Niewidoczne gołym okiem właściwości, ukryte w osnowie, profilu oraz mieszance,
pozwalają oponom MICHELIN ukazać ich cały potencjał w trakcie użytkowania: oferują wysoką
przyczepność, długie przebiegi, a dzięki niewielkim oporom toczenia wpływają na obniżenie zużycia paliwa.
Aby jeszcze dokładniej zrozumieć warunki, na jakie wystawione są opony
podczas codziennej eksploatacji, Michelin rozpoczął latem 2014 roku wyjątkowy projekt badawczy Road
Usage Lab. Pojazdy ponad 3.000 europejskich kierowców wyposażone zostały w specjalne urządzenia
pomiarowe, które rejestrują dane o użytkowaniu. Zebrane w ten sposób informacje służą opracowywaniu
przyszłych opon, aby dzięki temu z jeszcze większą dokładnością dopasować się do potrzeb kierowców..