Opona letnia o wysokich osiągach do pojazdów SUV doskonale spisująca się na mokrych nawierzchniach
Niezawodne prowadzenie na mokrych drogach Zaawansowana technologia mieszanki gumowej do pojazdów SUV – konstrukcja opony dostosowana do pojazdów typu SUV oraz nowoczesna mieszanka gumowa na bazie krzemionki zwiększają przyczepność opony na mokrej nawierzchni, zapewniając skuteczne hamowanie i doskonałe osiągi na mokrych drogach.
Precyzyjna kontrola na suchych nawierzchniach Sztywne bloki barku zewnętrznego – sztywne bloki barkowe zwiększają wytrzymałość i sztywność, zapewniając lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów.
Opona przyjazna dla portfela: trwała i zapewniająca niższe zużycie paliwa Mieszanka bieżnika zapewniająca niskie opory toczenia – nowa zaawansowana mieszanka bieżnika zmniejsza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, podczas gdy konstrukcja zoptymalizowana pod kątem pojazdów typu SUV ogranicza zużycie bieżnik
Oznakowanie oponyNajlepsze propozycje w wybranym rozmiarze - Intensa SUV 2
C
Opona umożliwiająca normalne zużycie paliwa
B
Dobre wyniki podczas hamowania w deszczu, duże rezerwy prowadzenia i bezpieczeństwa
70dB
Niewielki poziom hałasu toczenia
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do E), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do E) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.